Frågor & Svar
Kontakta oss på info@maldini.se eller ring vår kundtjänst direkt på 018-47 21 700. Ni beskriver vad ni behöver hjälp med och vilket typ av tjänst ni är intresserade av. Vi behöver alltid kvm när vi ger er ett ungefärlig prisuppgift. Vi gör alltid kostnadsfria hembesök till alla nya kunder.
Ert månadspris eller engångspris för olika tjänster kan ni själv beräkna på vår hemsida. Vi har även timpriserna angivna. Abonnerar man på hemstädning hos oss får man automatiskt ett billigare pris än om man bokar enstaka städningar. Timpriset blir automatiskt billigare om man anlitar oss en gång i veckan än exempelvis varannan vecka eller en gång i månaden.
Vi har hårda kontroller på dem vi anställer. Därför gör vi noggranna bakgrundskontroller hos polisen innan vi anställer ny personal. All personal får även introduktion utbildningar av oss innan de arbetar ute självständigt hos en kund. Vi har utbildningsdagar där vi går igenom allt med nya anställda och alla våra anställda bär arbetskläder med vårt namn på.
Absolut! Vi har kollektivavtal med Kommunal och är medlem i Almega.
Självfallet!
Har du som privatkund ett abonnemang hos Maldinis kan kunden avboka ett städtillfälle senast 5 vardagar i förväg utan extra debitering. Kunden får därmed de avbokade timmarna tillgodo. Dessa timmar kan du använda längre fram för ett extra städtillfälle såsom fönsterputs eller storstäd. Avbokar kunden senare än 5 vardagar före ett städtillfälle måste vi tyvärr debitera kunden för 50 % av arbetskostnaden. Observera att rutavdrag ej ges på ej utfört arbete.
Avbokar kunden sin städning senare än 24 timmar (vardagar 8-16 har vi kontorstid) innan sitt städtillfälle debiterar vi kunden 100 % av arbetets beräknade kostnad. Observera att rutavdrag ej ges på ej utfört arbete. Åker vi ut till kunden och vi ej kan städa pga kunden ej öppnar eller har glömt bort att de har städning kommer vi debitera kunden 100% av arbetets beräknade kostnad + resekostnaden. Observera att rutavdrag ej ges på ej utförd städning.